ЦЕНТР РОЗРАХУНКІВ І КОНТРОЛЮ ЗА СПЛАТОЮ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


КП "УПРАВЛІННЯ МІСЬКИМ ГОСПОДАРСТВОМ" м.Вишневе


 

1. Проблема -  діючі  тарифи  на  послуги  з  утримання  будинків  та  прибудинкових територій, технічного обслуговування ліфтів, на вивіз побутових відходів  не   відшкодовують  фактичних витрат  на  ці  послуги,  що  не   дають змоги в теперішніх економічних умовах виконувати роботи в достатньому обсязі та належної якості.

Основні  причини  виникнення  проблеми.

        Тарифи  на  послуги  з  утримання  будинків  та  прибудинкових  територій були  встановлені  в  2012  році  ( рішення виконкому Вишневої міської ради № 20/2  від 07.03.12 року).

         За цей  час  встановлена  Законами  України  мінімальна  зарплата  зросла  на  32 % (1098,00грн.-1450,00грн.), 

   - ціна  на електроенергію, спожиту для освітлення місць загального користування та на роботу ліфтів  зросла в кілька разів;

  - значно зросли ціни на паливо-мастильні матеріали (газ зріджений, бензин, дизельне пальне,  моторні, трансмісійні, спеціальні оливи), що складає в середньому 74 %.

  - вартість утилізації твердих побутових відходів за  один м.куб. збільшилася,  у  декілька  разів  зросли  ціни  на  матеріали, автозапчастини,  тощо. 

   2. Механізм регулювання.

 Принципи  та способи  досягнення  цілей  побудовані  виключно  на  діючій  нормативній  базі  і  відповідно  до  принципів  регуляторної  політики.

Чіткий  механізм  розрахунку  тарифів  дає  можливість  його  контролю  кожному  суб’єкту.

      Пропонується  затвердження  тарифів  згідно законодавства  з доведенням інформації до кожного споживача,   що  дасть  можливість  мешканцям м.Вишневе оцінити  їх  рівень  відповідно  наданої  кількості  і  якості  послуг.

     3.  Ціллю  прийняття  рішення  є  приведення  тарифів  до  економічно  обґрунтованих,  що  відповідають  вимогам  Закону  України  «Про  житлово-комунальні  послугу  від  24.06.2004  року       № 1875-ІV. 

         Іншою  метою  прийняття  запропонованого   проекту  рішення  є  приведення  тарифів  у  відповідність  до  вимог   Постанови  Кабінету   Міністрів  України  № 869  від  01.06.2011 року  «Про  забезпечення  єдиного   підходу  до  формування тарифів  на  житлово-комунальні  послуги».

 Основні цілі, на досягнення яких спрямоване дане рішення:

 - створення умов для якісного та безперебійного надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, з вивезення побутових відходів;

- забезпечення беззбитковості діяльності комунального підприємства шляхом приведення тарифів на послуги до рівня економічно обґрунтованих витрат;

 - недопущення подальшої руйнації житлового фонду;

- забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій.

4. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта.

У разі прийняття запропонованого регуляторного акту очікуються наступні вигоди:

1. у сфері інтересів населення міста:

- підвищення якості послуг;

- забезпечення безперебійності надання послуг.

2. у сфері інтересів міської влади

- вирішення питання безперебійного і якісного надання послуг,

- зменшення запланованих дотацій в комунальне господарство;

3. у сфері інтересів підприємства:

- отримання надходжень в обсязі, достатньому для своєчасних розрахунків;

- покращення якості послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;

- збалансування доходів і витрат;

     4.  у сфері інтересів суб’єктів господарювання:

     - підвищення якості послуг;

    - забезпечення безперебійності надання послуг з утримання будинків і споруд та

    прибудинкових територій, вчасного вивезення побутових відходів;

 

         3. Альтернативні  способи: Виділення з бюджету дотацій підприємству для компенсації різниці в тарифах відповідно до ч.4 ст.31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Ця  альтернатива не може  розглядатися як оптимальний  варіант  вирішення  проблеми, в зв’язку з тим, що передбачає значний перерозподіл дефіцитних коштів бюджету, які враховуючи їх обмеженість, можна використати на впровадження необхідних заходів з вирішення нагальних соціальних питань (з охорони здоров’я, освіти, сфери культури), розвитку інфраструктури чи благоустрою міста.

Необхідність  запровадження державного регулювання тарифів на послуги, що надаються  підприємствами житлового господарства, визначена чинним законодавством України, тобто альтернативні рішення не повинні передбачатися. Оскільки існують можливості покращення існуючого стану, згідно чинного законодавства, то доцільним і єдиним прийнятним на цей час шляхом є встановлення нових тарифів на послуги.

 

    6. З  метою  зменшення  ризику  впливу  зовнішніх  чинників на  дію  запропонованого  регуляторного  акту  передбачається  затвердження  інвестиційної  програми,  де  передбачити  конкретні  заходи  по  впровадженню  нових    технологій та  покращенню  роботи  по  збору    сміття,  збільшення  ефективності  роботи    технологічного  транспорту.

 

    7.  В разі  прийняття  запропонованого  проекту  цього регуляторного акту  передбачається  відстеження  його  результативності.:

1. Результати фінансово-економічної діяльності підприємства.

2. Рівень проплати споживачами за надані послуги.

3.Показники якості: кількість скарг на неякісне надання.

 

 

 



created by Буча